1

Onderwerp: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Hallo medewerkers.
In het forum of in het gastenboek zie ik nogal eens vragen staan over een begraafplaats waarbij bepaalde personen nog niet in de index staan.
Willem moet dan nogal eens het antwoord geven dat een begraafplaats nog maar 1/2
geïndexeerd is.
Om dergelijke vragen en antwoorden te voorkomen lijkt het mij verstandig dat iedereen zijn/haar gegevens pas naar Willem toezend als een begr. pl. helemaal klaar is.
Dit scheelt onnodige vragen en het geeft een positiever beeld van de kwaliteit van de graftombe site.
De reden dat iemand zo gauw mogelijk een deel opzend zal wel enthousiasme zijn
en dat is natuurlijk mooi, maar het geeft m.i. bovenstaande problemen.
Mee eens ??
Gegroet Cor.

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Beste Cor,
Helemal mee eens. Zo heb ik ook stteds gewerkt.
Denk dat het ook voor jezelf gemakkelijker is.
Dat het dan wat langer duurt lijkt mij geen probleem.
Het belangrijkste is dat de foto's gemaakt zijn, zodat je eventuele ruimingen voor bent.
Vriendelijke groet,
Martin B. Cuperus

Meten is weten, gissen is missen

3

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Dat gaat niet altijd op Cor. Ik ben bezig met Westgaarde, Amsterdam, elk veld telt minimaal 300 graven. Er zijn 16 velden, en dan heb ik de urnen er nog niet eens bij geteld. Ik verkies toch om mijn aandeel in delen aan te leveren.

4

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Dat er namen in de index ontbreken kan natuurlijk ook omdat de index van de begraafplaats een jaar of langer geleden gemaakt is. Zelf ben ik druk bezig geweest met o.a. de begraafplaats aan het Oosteinde in Blijham. Ongeveer twee jaar geleden was ik hiermee klaar. Binnenkort moet ik er weer langs om de "mutaties" om het zo oneerbiedig te zeggen te fotograferen. De gegevens van de mensen die onlangs hier begraven zijn staan dus niet in de index.

5

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Graag zou ik van de famile Streuper de graven willen ontvangen dit betreft de kranenburg in zwolle,

maar ook in winschoten veendam en verder,

m.vr.gr.

j.c.streuper
06-52103203

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Goedenavond

Foto's krijg je niet op deze manier.
Je zult ze moeten bestellen via de site en die worden je dan gratis digitaal toegezonden.
Hierbij kun je de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord van dit forum gebruiken.

Vrg,Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

7

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Goedendag Willem,
Ik heb mijn bijdrage nog niet op de lijst gezien.
Ik had enige tijd geleden een foto met info over geboorte datum en plaats en overlijdensdata naar u toegestuurd bent u de info kwijt of is er een andere reden dat het niet is opgenomen in de lijsten?

met vriendelijke groet,
Alida

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Hallo Ida

Als dat nog niet gedaan is dan ben ik die gegevens waarschijnlijk kwijt.
Maar het kan ook zo zijn dat de overlijdens datums na 2002 zijn en dan kun je de gegevens niet zien.
Alles na 2002 word gefilterd en is zo niet zichtbaar.

Vriendelijke groet, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

9

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

Cor, Willem en de rest,

Ik ben het ermee eens dat het erg fraai zou zijn een begraafplaats ineens aan te leveren. Alleen denk ik dat het niet gaat werken. Zoals al werd aangegeven met grote begraafplaatsen levert dit problemen op. Ik heb soms weken dat ik er niet aan toe kom, maar dan ineens een tijdje weer wel. Als de informatieregel bij de begraafplaats gebruikt wordt zou je m.i. daar kunnen aangeven wat de status is van de begraafplaats. Dus bijvoorbeeld zou daar op aangeven van degene die er mee bezig is kunnen staan "volledig gefotografeerd, is nog in bewerking" of iets van gelijke strekking. Zou zoiets werkbaar kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,

Ernst

Is dit de weergave van de werkelijkheid, of geeft de werkelijkheid dit weer? (Frank Boeijen 2009)

10

Re: begraafplaatsen 1/2 geïndexeerd

In het geval van Westgaarde kan ik melden dat er daar steeds bij staat welke vakken het betreft. Pas als ik klaar ben met heel Westgaarde zal dat ook op die manier verwoord worden. Momenteel ben ik bijvoorbeeld bezig met vak 1, de algemene graven. Ik heb er momenteel 800 ingevoerd en ik denk dat ik net over de helft ben.