1

Onderwerp: graf onbestaand?

Mijn vraag is:Hoe komt het dat er van de kinderen (overleden na 1945) van Johannes Hardy en Maria Caris geen grafstenen of namen  te vinden zijn op Graftombe ? Zijn deze graven  in de loop der tijden verwijderd? Deze vraag stel ik mij omdat het graf van Johannes Hardy en Maria Caris nog aanwezig is. Alleen het graf van Anna Johanna Hardy (kind van Hardy-Caris)
bestaat nog. allen begraven op het kerkhof Tongerseweg Maastricht.

Re: graf onbestaand?

Goedenavond

Met dit soort vragen moet je eigenlijk niet bij ons zijn.
De vrijwilligers fotograferen dat wat ze tegen komen op de begraafplaats.
En er kan natuurlijk wat vergeten zijn door welke oorzaak dan ook..
Je kunt het dit het beste informeren bij de beheerder van de begraafplaats zelf.

Vriendelijke groet. Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

Re: graf onbestaand?

Hallo
Ik ben op zoek naar de graven van familie, Jan Hubert Leunissen gestorven in 1979 en zijn zoon Kaspar Alberthus Leunissen gestorven in 1966. Beide zijn op de algemene begraafplaats Moscowa te Arnhem toendertijd begraven. Ook ben ik op zoek zijn echtgenote E.P. Leunissen-van der Heiden.  Jan Hubert was een broer van mijn vader.
Graag hoor ik van u.
Met vriendelijke groet
Irene Henstra-Leunissen.

4

Re: graf onbestaand?

Hallo Irene,

Met Moscowa zijn de vrijwilligers aktief bezig, in gedeelten
komt het op de website.
Voor jou jammer dat deze gezochten nog niet in de
database verwerkt zijn.
Het is afwachten wanneer er weer een deel op de site komt.
Het zijn vrijwilligers, m/v, door de beheerder wordt geen navraag
gedaan hoe ver of ze zijn.

Het is een hele grote begraafplaats, dus veel werk.

Groetjes,
Cor

Re: graf onbestaand?

Toch bedankt voor de snelle reactie.
Mooie dag verder
Irene

6

Re: graf onbestaand?

Beste Irene,

ik heb met Moscowa hetzelfde "probleem"! Uit bezoeken weet ik dat er heel veel familie is begraven en ook dat dit nog bestaande graven zijn maar nog niet op Graftombe staan.
Tevens heb ik laatst contact gezocht met de beheerder/administratie betreffende een aantal data...echter de voormalig directeur van de begraafplaats heeft bepaald dat alle info (ook over geruimde graven) naar het Gelders Archief moest worden verplaatst, dus zeg maar gerust dat info over de jaren '60 en hoger zoeken is naar een spelt in een hooiberg want deze gegevens zijn niet openbaar in het Gelders Archief!
We kunnen dus alleen maar hopen dat de vrijwilligers m/v  nauwkeurig te werk gaan!  mad
En ja, het is een hele grote begraafplaats dus heel veel werk!

m.vr.gr.
Marion

7

Re: graf onbestaand?

Is de Zuiderbegraafplaats in Groningen nog niet helemaal in de database opgenomen? Ik kan de namen van mijn grootouders en verschillende familieleden niet vinden, terwijl ik zeker weet dat de graven er nog zijn.

Met vriendelijke groet,
Nely Kloosterman.

8

Re: graf onbestaand?

Hallo Nely,

In mijn bestand heb ik 1 foto van deze begr.pl.
Foto is genomen 08-2006.
Vrijwel alle stenen geplaatst na 01-2006 zullen nog niet opgenomen zijn.
Er is daar nog geen update gemaakt.

Is de familie eerder overleden dan heb ik geen antwoord.

Groetjes,
Cor

Re: graf onbestaand?

Hoi Nely,

de Zuiderbegraafplaats is één van de grootste begraafplaatsen in Nederland.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat alle stenen gefotografeerd zijn, temeer daar er nogal wat moeilijk leesbare stenen zijn.
Als de bedoeling van je vraag is om een foto in je bezit te krijgen dan zou je de namen hier kunnen plaatsen, misschien heeft iemand van de bezoekers van deze site een foto voor je.
Zelf heb ik in ieder geval ook enkele duizenden foto's van grafstenen op deze begraafplaats.

Groetjes, Maikel