1

Onderwerp: Vernieuwde website

Na maanden overleg en programmeren is dan eindelijk zover! De vernieuwde website voor graftombe.nl is online. Qua functionaliteit is er voor de u als bezoeker nog niet veranderd. De achterkant, het beheer gedeelte en de database, van de website is wel volledig vernieuwd.

Er staat echter nog wat functionaliteit op de planning:
- Namenmonitor, zodat u als bezoeker altijd op de hoogte bent van de laatste updates

Heeft u nog op-/aanmerkingen, dan horen we dat graag!

Verder willen we mensenlinq.nl bedanken voor bekostigen van de nieuwe layout  en natuurlijk alle vrijwilligers die graftombe.nl mogelijk maken.

2

Re: Vernieuwde website

Ik hoop toch dat dit een grap is. Sorteren op voornaam of geboortedatum is niet meer mogelijk. Erg lastig als je te maken hebt met namen als Jan de Vries en Aaltje Jansen. Over het uiterlijk van de site kun je van mening verschillen. Voor mij is het van groter belang dat de inhoud goed toegankelijk en gebruikersvriendelijk is.

3

Re: Vernieuwde website

Het mag dan wel 1 april zijn, maar 't is geen grap.

Dat sorteren wordt zo spoedig mogelijk geregeld. Is inmiddels geregeld

Wat betreft het punt m.b.t. toegangelijkheid en gebruikersvriendelijkheid, ik denk dat de vernieuwe layout in dat oogpunt beter is dan de oude website. De oude website had allemaal losse pagina's, die in een nieuw venster werden geopend. Ook kon je via google op zo'n pagina komen, en vervolgens niet (gemakkelijk) terug naar de homepage.

4

Re: Vernieuwde website

Werkt al. Perfect!

5

Re: Vernieuwde website

Steffan,

mooi dat de nieuwe site nu zover klaar is.
Alleen mijn bericht dat ik zojuist in de rubriek vragen heb geplaatst
heeft als tijd 21.49 uur, terwijl het 22.49 uur werkelijke zomertijd was.
Nu is het 22.54 uur.
Maar Steffan, heel veel waardering voor jouw inspanningen.

Groeten,
Cor.

Ondertussen bericht gehad van Steffan dat zomertijd aangevinkt kan
worden via het Forum en dan naar Profiel.

6

Re: Vernieuwde website

Wow een heel verschil sinds gister.
Maar na wat verkennerswerk een hele verbetering geconstateerd.
Ziet er mooi en strak uit.
Mijn complimenten.

groetjes
Ans Deuling

7

Re: Vernieuwde website

Wat een mooie verbetering!! Mijn complimenten!

Ik mis alleen de details die op de oude website achter de namen stonden. Op deze manier heb ik heel wat partners met zekerheid kunnen koppelen in mijn stamboom. Is het in de toekomst mogelijk deze er weer bij te zetten?

Aukje Bonthuis

8

Re: Vernieuwde website

Hallo Aukje,

Als je op de naam klikt komt de partner onderaan in beeld.
Op de naam klikken heeft dus hetzelfde effekt als eerst op Details klikken.
Hopelijk zo goed beantwoord ??

Cor.

9

Re: Vernieuwde website

Graag toevoegen geboortejaar 13-10-1909 van Anna Mensen x Jan Hindrik Mestemaker, begraven in Musselkanaal  rk

Vindt het moeilijk om te zien waar je de foutmeldingen kan doen. Verder hoop ik ook dat we ook op voornaam kunnen sorteren.

10

Re: Vernieuwde website

Geweldig mooi de nieuwe site, wat hebben jullie hier een werk aan gehad, maar het is dan ook erg mooi geworden, ik ben trots op jullie hoor.

Vrijwilliger,
Corry

11

Re: Vernieuwde website

Orang1,

Fouten gaarne vermelden in de rubriek:
Fouten op de site.

Cor

12

Re: Vernieuwde website

het is een mooie site geworden,maar ik wel ff de weg kwijt.
maar dat zal wel gauw weer komen.
super gedaan

13

Re: Vernieuwde website

Sorry, geef me de oude stijl maar terug! Dat nieuwe bevalt mij tot nu toe niet. Totaal niet. Erg onhandig zo. Er ontbreken op de lijsten nu ook flink aantal wat namen wat wel op de oude vermeld stond. Een mooi voorbeeld daarvan zijn van mijn vader en mijn grootouders. Ook de gegevens van partners die nog niet overleden zijn of op een ander begraafplaats begraven is staat er ineens niet meer op. En dat is toch wel bijzonder jammer.

Hopelijk kan dit zsm wel verbeterd/aangepast worden.
Waarvoor dank.

Fouten maken is menselijk en goed ook!

14

Re: Vernieuwde website

Men75, de oude site zal zeker niet meer terug komen. Maar als jij kan vertellen welke namen je mist, dan kan ik kijken waar het probleem zit.

Re: Vernieuwde website

Hoi Steffan,

gefeliciteerd met de nieuwe site.

Ik heb op dit moment drie vragen, misschien kun je die beantwoorden:

1) is het mogelijk om vanuit dit forum naar de beginpagina terug te keren ?

2) is het mogelijk nog wat extra zoekfuncties toe te voegen, ik denk aan het zoeken op twee personen tegelijk (bijv. man en vrouw).

3) is er ergens een handleiding hoe je kunt zoeken ?
Ik denk bijv. dat bijna niemand weet dat je ook kunt zoeken met ''begint met'', ik weet het in ieder geval nog maar sinds vandaag.

Groetjes, Maikel

16

Re: Vernieuwde website

1) is het mogelijk om vanuit dit forum naar de beginpagina terug te keren ?

Als het goed is, wordt het forum  in een nieuw venster/tabblad geopend. Terug keren naar de website zou dus gewoon betekenen dat het venter/tabblad gesloten moet worden. Ik zal even kijken of ik ook een linkje naar graftombe.nl kan maken ergens in dit forum.

is het mogelijk nog wat extra zoekfuncties toe te voegen, ik denk aan het zoeken op twee personen tegelijk (bijv. man en vrouw).

Mogelijk is het natuurlijk altijd, maar hoe had je dat in gedachten? Twee achternamen opgeven?

3) is er ergens een handleiding hoe je kunt zoeken ?

Wordt geregeld.

Re: Vernieuwde website

Hoi Steffan,

> is het mogelijk nog wat extra zoekfuncties toe te voegen, ik denk aan het zoeken op twee personen tegelijk (bijv. man en vrouw).
Mogelijk is het natuurlijk altijd, maar hoe had je dat in gedachten? Twee achternamen opgeven? <

Ik dacht, net als bij het zoeken mbt de tijdsperiode die je aan kunt geven.
Dus zoeken op alle ''de Jong'' personen die getrouwd zijn met een ''de Vries''.
Zoeken op Jan de Jong geeft 241 hits bijvoorbeeld en dat zijn er nogal wat.
Overigens zie ik dat je binnen deze hits weer kunt sorteren op geboortejaar, overlijdensjaar en begraafplaats.
Dat maakt mijn vraag iets minder relevant.

Feit blijft echter wel dat het heerlijk is om via meerdere zoekopties te kunnen zoeken, helemaal omdat het aantal vermelde gegevens de komende jaren ongetwijfeld nog behoorlijk zal toenemen.......

Fijne paasdagen,

Maikel

18

Re: Vernieuwde website

Ik probeer de hele tijd te registreren op de website, maar kreeg eerst te zien dat mijn inlognaam al bekend was (wat heel vreemd is, want het is een mix van voornamen van personen; bovenstaande is nu een andere inlognaam) en nadat ik de bovengenoemde inlognaam gebuikte, las ik dat mijn emailadres al in gebruik was. Het komt er dus nu op neer dat ik op geen enkele manier kan inloggen. Ook kan ik op de vernieuwde website nergens in de bovenbalk iets vinden, als ik bv. mijn inlognaam ben vergeten, dus vandaar dat ik het op deze manier maar probeer.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen; alvast bedankt.

Annette

19

Re: Vernieuwde website

Als u het volgende eens wilt proberen: http://graftombe.nl/forum/login.php?action=forget

(Ik zie net dat er iets mis gaat met de vertaling daar.. het is de bedoeling dat u de letters/cijfers die in het plaatje staat in het bijbehoordende veld ingeeft)

20

Re: Vernieuwde website

Hallo Steffan,

Daar was ik al een beetje bang voor. Is niet erg hoor, wel wennen. Mag ik van jou eventueel jouw mailadres zodat ik de tot nu toe nog vermiste personen kan melden aan jouw adres?

Groet,
Menno.

Fouten maken is menselijk en goed ook!

21

Re: Vernieuwde website

Men75, klik even op mijn naam, links hiervan, en dan staat daar een optie: verzend forum email.

22

Re: Vernieuwde website

Hallo Stefan,

Het lukt me nog nog steeds niet om in te loggen; ik heb de link aangeklikt en precies gedaan, wat er van me verlangt wordt; vervolgens kreeg ik een mailtje met mijn eigen officiële inlognaam en met een link en vervolgens nada, noppes, niks. Ik gebruik nu als gast een andere naam, zodat er geen misverstanden ontstaan. Het vervelende is dat ik me ook niet helemaal als nieuwe gebruiker kan registreren, want dan wordt er aangegeven dat het emailadres al aan een ander account is gelinkd, dus allemaal heel erg vervelend.

Mijn vraag: WAT NU???????

Groetjes van Annette

Re: Vernieuwde website

Hallo Annette.

Stuur mij maar even een mail.
Dan kunnen we het probleem oplossen
Mail adres is w.hovinga@home.nl

Vriendelijke groet, Willem (beheerder)

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

24

Re: Vernieuwde website

Alle nieuwigheden zullen moeten wennen,

Maar hoe kan ik aangeven een graffoto van Willem Abbring, Eshof deel 1 te Haren te willen aanvragen?

Vriendelijke groet, Pait

Re: Vernieuwde website

Hallo Pait.

Met de zelfde gegevens als hier op het forum kun je ook foto's bestellen.
Dus even inloggen op de site dan wijst het zich vanzelf wel.

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.