1

Onderwerp: Begraafplaats Karssenhof

Beste mensen,

Mijn vraag gaat over Begraafplaats Karssenhof in Ouderkerk a/d Amstel. Op de site staat dat de foto's  klaar zijn.
Hoelang duurt het dan nog voor ze beschikbaar komen? Want die melding staat er al een hele tijd.
ik heb daar wat familie liggen en wacht erop, omdat ik niet in de buurt woon maar als het nog heel lang duurt reis ik toch zelf maar af.

Wie weet hoelang het nog duurt?

Gr. Marcel

2

Re: Begraafplaats Karssenhof

Hallo Marcel,

De teksten van de foto's moeten worden getypt in een bestand.
Wie dat doet en hoever hij/zij daar mee is, is mij niet bekend.
Hopelijk weet W.Hovinga meer.

Groeten,
Cor

3

Re: Begraafplaats Karssenhof

De beheerder, W. Hovinga, vraagt aan niemand hoever hij/zij is
met de vrijwillige bezigheden voor Graftombe.
Dit uit respect voor de vrije tijd die iemand besteed aan Graftombe.
Daarom zijn er vele enthousiastelingen bezig.
Maar zij bepalen zelf wanneer ze voor Graftombe bezig zijn.
Het zijn NIET-betaalde personen.

Soms geeft dat wel lang wachten voor iemand die op zoek
naar familie is.

Cor

4

Re: Begraafplaats Karssenhof

Misschien leuk om een indruk te geven aan anderen hoeveel tijd er in gaat zitten om een begraafplaats te indexeren. De afgelopen drie weken ben ik bezig geweest met een begraafplaats in Heemstede. Om te beginnen heb ik alle monumenten zoveel mogelijk gefotografeerd als mogelijk was, dit waren uiteindelijk zo'n 3600 foto's. Een klein aantal was niet bruikbaar en er bleven uiteindelijk 3434 foto's over om te indexeren. Met het overnemen van de gegevens ben ik totaal zo'n 120 uur bezig geweest. Gemiddeld kost het mij 2 minuten om de gegevens van de foto over te nemen. Het is een taai werkje, dus er moet wel een stuk motivatie achter steken om ermee door te gaan. Ongetwijfeld zal het voor sommige vrijwilligers een hele opgaaf zijn om ermee door te gaan.