1

Onderwerp: gegevens Jan Willem Hissink, Cornelia Tromp.

Ik probeer het nog een keer op de juiste manier(heb deze oproep eerder op een verkeerde plek gezet).

Ik ben op zoek naar gegevens over mijn overgrootvader Jan Willem Hissink(in leven reder te Amsterdam) en mijn overgrootmoeder Cornelia Tromp, waarschijnlijk begraven in Amsterdam of Hilversum in het begin van de vorige eeuw.
Ik ben ooit eens aan een stamboom-onderzoek begonnen, maar daar kwam ik na mijn grootvader(Herman Hissink, gehuwd met Evertje Lieste) niet verder mee. Van mijn vader heb ik hier heel weinig van vernomen omdat hij al op 7-jarige leeftijd in een pleeggezin terecht kwam. Vooral wat de achternaam van mijn grootmoeder betreft zou ik graag verder willen zoeken. Helaas ben ik via begraafplaatsen in Amsterdam en Hilversum ook nooit verder gekomen.
Misschien weet iemand hier iets van te vinden?

Hartelijke groeten,

Hans Hissink.

Graven in het verleden kan heel verrassend zijn.

2

Re: gegevens Jan Willem Hissink, Cornelia Tromp.

Via www.genlias.nl de onderstaande personen, is dit familie?
Bron  Burgerlijke stand - Overlijden 
Archieflocatie  Gelders Archief 
Algemeen  Toegangnr: 0207
Inventarisnr: 9704
Gemeente: Apeldoorn
Soort akte: overlijden
Aktenummer: 84
Aangiftedatum: 07-02-1938 
Overledene Jan Willem Hissink
Geslacht: M
Overlijdensdatum: 05-02-1938
Overlijdensplaats: Apeldoorn 
Vader Jan Willem Hissink 
Moeder Hendrika Tromp 
Partner Tine de Haan
Relatie: echtgenoot 
Nadere informatie  geboortepl: Amsterdam; oud 76 jaar; beroep overl.: zonder beroep; beroep vader: geen beroep vermeld; beroep moeder: geen beroep vermeld 

Heb je ook data gegevens, evt overlijdens na 1938 zodat je een persoonskaart kunt aanvragen.
E.l.Smit

3

Re: gegevens Jan Willem Hissink, Cornelia Tromp.

Hallo,

Heel hartelijk bedankt voor deze bijdrage.
Ik moet het verder nog uitzoeken,
maar ik zie wel bekende namen. De voornaam van mijn overgrootmoeder zou inderdaad ook Hendrika geweest kunnen zijn i.p.v. Cornelia. Zoals ik al aangaf was de informatie hierover heel weinig.
Bijzonder is in elk geval dat een zus van mijn vader ook Hendrika heette.
Deze Jan Willem uit Apeldoorn zou dus een oom van mijn vader geweest kunnen zijn.
Heel hartelijk dank voor deze informatie en zodra ik meer weet hoort u het van me.

Hartelijke groeten,

H.J. Hissink

Graven in het verleden kan heel verrassend zijn.

4

Re: gegevens Jan Willem Hissink, Cornelia Tromp.

Ook ik ben geinteresseerd in de naam Hissink.
Van de door jou gevraagde personen heb ik wel gegevens
Deze kun je op mijn site inzien

vr gr  J. Heidsma