Onderwerp: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Eerst kon ik de grafsteen online bezichtigen voor dat ik hem bestelde.
kan dat nu niet meer?

2

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Hallo,

vermoedelijk vergis jij je, want dit is bij Graftombe nooit mogelijk geweest.
Verwisseling met een andere site, denk ik zo.
Alle foto's (meer dan 600.000 a ca. 200Kbyte) op de server zetten zou een enorme kostenpost zijn.
Dus via fotomandje aanvragen.

Cor S.

3

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Cor, eigenlijk is dat niet helemaal waar wat je zegt. 600.000 * 0.2mb = 120mb, dat pas makkelijk op de server.
Programmeer technisch is het alleen wat lastiger. Graftombe.nl bevat namelijk 1.233 begraafplaatsen, de naam van de map die willem een begraafplaats gegeven heeft op zijn hardeschijf, is niet helemaal hetzelfde als de naam van de begraafplaats.
Bijvoordbeeld: Op Willem zijn computer heet een begraafplaats Groningen-z En op graftombe.nl heet die begraaftplaats Groningen Zuid. Ook kan een fotonummer niet de hele naam van een de foto op Willems hardeschijf zijn. Bv. De fotonr op Willems hardeschijf is IMG_145 . Terwijl die opgraftombe alleen 145 heet.
Het is dus lastig voor een computer om uit te zoeken welke foto bij welke naam hoort. Voor een mens is dat (veel) makkelijker te doen.

Natuurlijk is het mogelijk om alles te gaan aanpassen, en het toch online te zetten. Maar ik kan wel zeggen, dat ik verwacht dat heel veel werk zal zijn.

4

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Hallo Steffan.

Maak er maar 120 Gigabyte van.
Past dat ook gemakkelijk op de server ??
De andere problemen, wat de naamgeving aangaat, zag ik niet als buitenstaander.
Dus daarover kon ik niets zeggen.
Maar dat ze er zijn begrijp ik nu.

Groeten, Cor Seinstra

5

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Oeps.. google gebruikt een . als 'komma', foutje het is inderdaad 120gb. Vond het al zo raar. Maar techinsch gezien is dat nog steeds niet het grootste probleem. Dan komt de server 'maar' 40gb te kort.
Foto's van ongeveer 100-50kb per stuk kunnen er ook mee door. Dan zou het wel passen.

Zelf zou ik het wel een uitdaging vinden om zoiets te realiseren, maar eerst komt de nieuwe graftombe.nl. En dat kan ook nog wel even duren. En dan zal het waarschijnlijk nog niet gebeuren dat de foto's online komen te staan.

6

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Steffan,

even voor alle duidelijkheid:
Dit topic startte met de vraag of de foto's eerst wel online gezien konden worden.
Volgens mij is dit nooit zo geweest.

Klopt dit ??

Groeten, Cor.

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Hallo Cor

Zal maar even reageren.
Foto's zijn inderdaad nooit te zien geweest op de site.
En dit zal ook niet gebeuren.
Goede weekend alvast.

Vrg, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

8

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Hallo Willem,

Mag je op een begraafplaats zo maar foto's maken van graf- en/of gedenkstenen of gelden daar bepaalde regels voor ?
Bijvoorbeeld: moet je aan iemand toestemming vragen ?


Groetjes

Olders

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Hallo Olders.

Normaal gesproken heb je geen toestemming nodig.
Maar wij adviseren onze vrijwilligers wel in overleg te gaan met de beheerder.
Om even tekst en uitleg te geven wat precies de bedoeling is en waar voor.

vrg, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

10

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Hallo Willem,

Bereikte de site niet via graftombe.nl maar via een zoekmachine na het intyopen van de naam Olders.
Bij het openen van de site zag ik al het antwoord op mijn vraag (van 20:35:18)


Excuses


Olders

11

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Hallo beste beheerders,

120GB is in principe geen probleem lijkt me zo. Ik doe graag een donatie om aan een grotere harddisk bij te dragen als die nodig is ..  (voor 100 euro heb je 500 gb tegenwoordig).
Wat de namen betreft, ik heb redelijk wat ervaring met dat soort dingen, zou het best interessant vinden om te zien of dat echt zo moeilijk is om die aanelkaar te knopen. Misschien kan ik helpen?
Ik stel me zo voor dat de "menselijke methode" toch ook wel uitgaat van een regelmaat. Als die per directory (per begraafplaats) verschilt, is dat niet erg, je kunt dan bijvoorbeeld per directory een regel formuleren (zoekpatroon). Dan kun je de bestandsnamen mbv die regel in de database plaatsen (als extra gegevensveld). Of je kunt de bestandsnamen aanpassen zodat ze er allemaal regelmatig uitzien, dat moet ook wel lukken.
Als jullie denken dat ik kan helpen hoor ik het graag!
groeten
Maarten Jansonius
(software developer)

12

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Hallo Maarten,

Even voor de goede orde:
Graftombe heeeft geen eigen server maar huurt ruimte bij een bedrijf.

Donaties zijn altijd welkom.

Met de rest van jouw verhaal bemoei ik mij niet, daar ben ik niet bekend mee.

Groeten, Cor Seinstra
afd. P.R.

13

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

hai maarten.
wij hebben jaren geleden bewust gekozen om geen foto,s openbaar op internet te zetten.
dat heeft met gevoelsmatig uit te staan.
mensen die echt belang hebben voor foto,s kunnen die gewoon bij willem op vragen.
wiesje

14

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

@Cor  Graftombe.nl heeft geen eigen server, maar huurt wél een complete server (en dat is toch wel anders als ruimte huren)

15

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

@Steffan,

goed zo, jij zet de puntjes op de i.
Zo leer ik nog wat, alleen: NU NOG ONTHOUDEN en dat wordt toch minder bij 60+ !!!
Gegroet, Cor.

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

ik kan me wel blijven inloggen maar er gebeurt niks 3 foto,s in het mandje maar ho bekijken maar niks dus doe ik iets verkeert dan

Re: grafstenen eerst bezichtigen voor opvragen

Goedenavond

Je kunt de foto's niet bekijken.
Ze worden je digitaal toe gezonden.
Je moet twee keer klikken eerst op het balkje boven de namen.
Dan naar boven klik op het fotomandje aantal staat er achter.
Dan kom je bij het bestel menu vul daar je gegevens in zoals je die heb op gegeven hier op het forum.

Vriendelijke groet, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.