1

Onderwerp: Foto

Gisteren 20-12-2007 op Google Harman Leeuwarden ingetikt, al scrollend kwam ik deze site tegen.
En de schrik was groot dat er zelfs een foto van de grafsteen op de side stond en schijnbaar door iedereen
vrij opvraagbaar is.
Ik verzoek u om deze gegevens te verwijderen, ik heb hiervoor geen toestemming gegeven.

Vr. gr

F. Harman1

2

Re: Foto

Een grafsteen vinden van jezelf lijkt mij een uitermate vreemde gebeurtenis, normaal gesproken moet je daarvoor minstens overleden zijn...
Verder zijn er op deze site geen foto's van grafstenen te zien, wellicht even kijken naar de regel van je browser.
Vriendelijke groeten.

3

Re: Foto

Uiteraard is het niet een grafsteen van mij maar van mijn vrouw en dochter.
Wat mij betreft had het antwoord wel genuanceerder gekund.
Uiteraard heb gezien dat het via een winkelmandje gaat, alleen het idee al dat de foto via een winkelmandje gaat vind ik
schandalig.
Ik blijf dan ook min verzoek om alles betreffende de grafsteen te verwijderen

Vr.gr

4

Re: Foto

De vraag had ook genuanceerder gekend. En dat is niet lullig bedoeld, hoor!

Willem kennende zal je vraag op de gepaste wijze worden behandeld. Vriendelijke groeten terug.

5

Re: Foto

Helaas nog steeds geen reactie, willem heeft zeker geen tijd voor reactie's.
Ik zal dan ook wanneer ik geen reactie krijg voor 20-01-2008 juridische stappen onder nemen.
Vr.gr

F. Harman
f.harman@home.nl

Re: Foto

Geachte F.Harma.

Als u mij nu even persoonlijk een mail stuurt met de gegevens kan ik kijken of ik hier wat mee kan.
Wil u toch op een paar dingen wijzen en dat is, we heben geen toestemming nodig om dit te plaatsen.
Gegevens van voor 2000 worden niet verwijderd dit staat ook op de site vermeld.
Zijn het recente graven dan kan dat  eventueel verwijderd worden.

Inmiddels hebben wij uitsluitsel van het CBP (college bescherming persoonsgegevens) en een uitspraak van mr W.G.H.M. van der Putten verbonden als jurist aan o.a. uitvaart.nl.

Het fotograferen van grafmonumenten op openbare begraafplaatsen en het beschrijven en publiceren van dit materiaal is in alle gevallen toegestaan zonder toestemming. Er kan juridisch geen bezwaar gemaakt worden tegen publicatie behalve als de publicatie een commercieel doel heeft.

Vrg, Willem       w.hovinga@home.nl

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

Re: Foto

Ik snap het drama niet bij dit soort gevallen. Eenieder (wie weet wel 30 mensen per dag) die het bewuste kerkhof betreedt, kan het graf zien. De op het graf afgebeelde gegevens zijn dus openbaar. Wat is nu precies het verschil met iemand die het graf op Internet ziet?! Voor mij is het net zoiets als protesteren dat je je telefoongegevens niet op Internet in de virtuele telefoongids wilt hebben terwijl je er geen problemen mee hebt dat alles in het "reguliere" telefoonboek staat. Beetje krom, als je het mij vraagt!

8

Re: Foto

als  iemand  is  overleden  dan  wordt  er toch ook een advertentie geplaats  in een krant .?
en in de meeste gevallen  staat er ook vermeld  wanneer  en waar  iemand  wordt  begraven .
dus  personen  die  een grafmonument  willen  bekijken  doen  het  toch  als  het een  openbare begraafplaats  is .

zelf  loop  ik al een paar  jaar  over begraafplaatsen  en  zie  hoe  somige  grafmonumenten  snel aftakelen  of  door  beheerdes  worden verwijdert  tijdens  het schoffelen.
toen ik hoorde  over  deze  site was  ik best wel opgelucht dat  voor  VELE   nageslachts   FAMILIE's  foto's  van  grafmonumenten   vast  gelegt  worden  en zijn.

ik  ben  zelf  al veel graven  van  verre familie  leden  tegen gekomen  waar  alleen nog  gras  lag  en na informeren  bij de beheerder  te horen kreeg  dat  het  grafmonument  net  het jaar ervoor  was verwijdert .
je kan  niet  overal  tegelijk  wezen .

na  een  poos  zal  deze mensen  ook  gaan inzien  dat  het  toch een goede zaak  is dat  zo iets wordt vast gelegt .