1

Onderwerp: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

Ik ben op zoek naar nazaten van Tom Hendrik Kolhorn, zoon van Hidde Kolhorn en Marrigje van der Graaff. Tevens naar Hans Kolhorn, zoon van Jan Kolhorn en Margrietha Boerma en tot slot naar Garmt Kolhorn, zoon van Klaas Jacob Kolhorn en Katarhijna van der Beek. Waarschijnlijk omgeving Baflo en/of Appingedam/Delfzijl.
Van oorsprong (18e eeuw) komend uit Winsum in de provincie Groningen. Ook ander informatie over de Kolhorn is van harte welkom.

2 Laatst bewerkt door gerardcor (08-01-13 20:27:04)

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

Margrietha Boerma ???? wanneer leefde zij???
Mijn echtgenote is een Boerma.
Er bestaat een familieboerma stamboom maar die is zo ontdek ik ook steeds niet helemaal up to date.
Komen uit saaksem Gr.
vindt deze persoon daar niet in maar mogelijk is het wel een aanknopingspunt.
Gr. Gerard

3

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

romerswerf schreef:

Ik ben op zoek naar nazaten van Tom Hendrik Kolhorn, zoon van Hidde Kolhorn en Marrigje van der Graaff. Tevens naar Hans Kolhorn, zoon van Jan Kolhorn en Margrietha Boerma en tot slot naar Garmt Kolhorn, zoon van Klaas Jacob Kolhorn en Katarhijna van der Beek. Waarschijnlijk omgeving Baflo en/of Appingedam/Delfzijl.
Van oorsprong (18e eeuw) komend uit Winsum in de provincie Groningen. Ook ander informatie over de Kolhorn is van harte welkom.

Ik ben Hans Kolhorn en bezig met een stamboom van de familie Kolhorn.
Nazaten van Tom Hendrik Kolhorn zijn: Esther (08-05-1968) EN Iris (24-05-1970).

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in de band tussen de familienaam en de plaats naam Kolhorn (NH)

4

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

gerardcor schreef:

Margrietha Boerma ???? wanneer leefde zij???
Mijn echtgenote is een Boerma.
Er bestaat een familieboerma stamboom maar die is zo ontdek ik ook steeds niet helemaal up to date.
Komen uit saaksem Gr.
vindt deze persoon daar niet in maar mogelijk is het wel een aanknopingspunt.
Gr. Gerard

Magrieta Boerma is mijn moeder . geb 11-07-1924, gest. 01-07-1988)

5

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

Ester is mijn moeder en Iris mijn tante.

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

Ik ben Jurre kolhorn. Zoon van Garmt Kolhorn en kleinzoon van Klaas Jacob Kolhorn

7

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

jurrekolhorn schreef:

Ik ben Jurre kolhorn. Zoon van Garmt Kolhorn en kleinzoon van Klaas Jacob Kolhorn

Hallo Jurre,

Zou je me nog wat meer informatie kunnen sturen? Bijv. wie is je moeder en heb je nog meer broers en zusters en wanneer zijn jullie geboren? Je mag het ook rechtstreeks doen naar mijn emailadres: krkolhorn@ziggo.nl

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

Hallo, ik ben Jan H. Kolhorn (1964) geboren In Noordbroek, opgegroeid in Winsum (Gr) en nu woonachtig in Bremen (D).

Ik ben de zoon van Pieter Derk (Piet) Kolhorn (1931 - 2006) uit Winsum (Gr) en Pieterke Aafke (Pieke) Rijzinga oorspronkelijk uit Eenrum.

Mijn opa J.J. Kolhorn had een smederij in Winsum (Gr) en is later naar Rasquert verhuist.
De zuster van mijn vader is Aaltje van der Veen - Kolhorn en is ook overleden.

Ik ben gespant of ik hier reactie krijg.

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

kolho005 schreef:
romerswerf schreef:

Ik ben op zoek naar nazaten van Tom Hendrik Kolhorn, zoon van Hidde Kolhorn en Marrigje van der Graaff. Tevens naar Hans Kolhorn, zoon van Jan Kolhorn en Margrietha Boerma en tot slot naar Garmt Kolhorn, zoon van Klaas Jacob Kolhorn en Katarhijna van der Beek. Waarschijnlijk omgeving Baflo en/of Appingedam/Delfzijl.
Van oorsprong (18e eeuw) komend uit Winsum in de provincie Groningen. Ook ander informatie over de Kolhorn is van harte welkom.

Ik ben Hans Kolhorn en bezig met een stamboom van de familie Kolhorn.
Nazaten van Tom Hendrik Kolhorn zijn: Esther (08-05-1968) EN Iris (24-05-1970).

Zelf ben ik erg geïnteresseerd in de band tussen de familienaam en de plaats naam Kolhorn (NH)


Ben je al verder gekomen

10

Re: op zoek naar leden van de Familie Kolhorn

Onze familie Kolhorn is niet gerelateerd aan de plaats Kolhorn in Noord Holland.
De naam is afkomstig van de boerderij "Groot Kolhorn" ten noordoosten van Winsum (Gr.)
Het is waarschijnlijk een verbastering van het Groningse "kolde hörn", wat in het Nederlands "koude hoek" betekend.
Pas vanaf rond 1811 (Napoleon) is de familie de naam Kolhorn gaan gebruiken.