1

Onderwerp: ervaringen met Ahnenblatt

Sinds kort begonnen met stamboomonderzoek.

Stilaan wordt het tijd om alle informatie maar eens te verwerken in een softwareprogramma.

Ik heb al een start gemaakt met Aldfaer, maar dat kan me niet echt bekoren, ondanks het bijbehorende boek. Het is wat te bewerkelijk.

Op zoek naar een alternatief kwam ik Ahnenblatt tegen. Dat bevalt veel beter, intuitief voel ik dit makkelijker aan, en gaat het verwerken sneller.  Enig nadeel tot nu toe is de Duitse handleiding, maar ik heb nog niet echt naar een Nederlandse handleiding gezocht.

Graag wil ik wat reacties horen van jullie over Ahnenblatt. Wat zien jullie als beperking, of voordeel? En is er een Nederlandse handleiding?

2

Re: ervaringen met Ahnenblatt

Hallo.
Heb enige ervaring met Ahnenblatt; Duits is geen probleem. Het werkt tamelijk goed en waarschijnlijk is deze oplossinig voldoende voor de meeste gebruikers. Het is eenvoudig te bedienen en bevat vele extra functies. Bovendien is deze software, tenminste toen ik het op mijn computer geinstalleerd had, gratis.
Zelf had ik zo'n kleine 800 personen ingegeven voordat de software ophoorde complexere strukturen niet meer grafisch op te tekenen. Het gezochte quasi "geheel-overzicht" werd geknipt, helaas.
Als alternatief gebruik ik nu een CAD programma naast microsoft excel voor het bewaren en toevoegen van gegevens.
Mijn familie bestaat uit meerdere, relatief grote takken. Ik mag mezelf op het ogenblik tot de 12e generatie rekenen. In totaal zo'n kleine 15000 personen die direkte familie zijn.