1

Onderwerp: Compliment en vraag

Allereerst mijn complimenten voor deze zeer gebruiksvriendelijk en overzichtelijke website!
Echter ik ben zelf geboren en getogen Hilversumse en ondekte dat er zeer veel graven niet genoemd worden in de index van de Hilversumse begraafplaatsen.
Dit zelfde viel mij op bij de familiegraven in Den Haag.
Is er wat Hilversum betreft niet nauwkeurig te werk gegaan of nog niet klaar? Tevens mis ik de Alg Begraafplaats aan de Berensteinerweg.
Indien noodzakelijk wil ik graag meewerken de niet genoemde graven in kaart te brengen.

m.vr.gr
Marion

Re: Compliment en vraag

Goedenavond Marion

Wat hier de oorzaak van is weet ik niet.
Dit kan diverse oorzaken hebben.
Niet meer aanwezig.
Onleesbaar.
Staat midden in een bosje dus bijna niet te zien.
Of per ongeluk over geslagen..
Misschien dat de vrijwiliger het leest en uitsluitsel kan geven van hoe of wat.
Wat  de algemene begraafplaats aan de Berensteinweg betreft hier is nog geen vrijwilliger voor.
Dus alle hulp is welkom .
Hopend je hiermede voldoende te hebben ingelicht.

Vriendelijke groet, Willem

P.s  alles na 2002 word gefilterd en ook datum's die niet compleet zijn.
Zo op het oog zie je ze niet maar ze zijn er wel.

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

3

Re: Compliment en vraag

Hallo Marion,

De begraafplaatsen in Hilversum heb ik gedaan, zuiderhof, noorderbegraafplaats  en St. Barbara zijn begraafplaatsen die er echt helemaal opstaan, ik fotografeer elk graf al is het bijna niet te lezen en loop ook rond met een voicerecorder om slecht te lezen graven in te spreken zodat ik ze later toch in kan voeren in excel. Het is echter wel zo dat grafstenen na een bepaalde tijd verwijderd worden en die staan er natuurlijk niet op. De begraafplaats aan de bosdrift is een heel moeilijke omdat daar geen plattegrond van is en alles loopt doorelkaar ik heb echt mn best gedaan om zoveel mogelijk te publiceren en doe erg mn best om niets over teslaan.  Van de begraafplaats aan de Berensteinseweg was ik niet op de hoogte, ik wil die best doen hoor, of wil jij die voor je rekening nemen??
Groet,
Corry

4

Re: Compliment en vraag

Beste Corry,
Sorry voor mijn late reactie maar ik was niet in Nederland. Ik wil best de begraafplaats aan de Berensteinerweg voor mijn rekening nemen! Echter zal daar wat tijd over heen gaan. wat betreft de graven op de andere Hilversumse begraafplaatsen neem ik per email nog even contact met je op.(Want het gaat hier echt om graven die er wel degelijk zijn(niet ouder dan 5-10 jaar)

groetjes
Marion

5

Re: Compliment en vraag

Hallo Corry en Marion.

Van Willem, de beheerder, weet ik dat grafstenen waar 1 persoon op staat die na 2002 overleden is, is niet zichtbaar is in de index.
Staan er 2 of meer op waarvan 1 persoon voor 2002 is overleden dan staat de ander wel in "details".
Er wordt gewerkt aan een vernieuwde site waarbij iedereen zich in moet melden en dan zijn alle personen wel zichtbaar.
Uitzicht op wanneer deze vernieuwde site operationeel zal zijn is er nog niet.

Deze reaktie op de opmerking van Marion:
Want het gaat hier echt om graven die er wel degelijk zijn(niet ouder dan 5-10 jaar)

Maar stenen van voor 2002 moeten op Graftombe terug te vinden zijn.
Maar iedereen kan iets vergeten.
Digitale kamera slaat een enkele keer niet op, wat mijzelf ook is overkomen.
Vermoedelijk omdat ik direkt doordruk op de ontspanknop i.p.v. eerst half indrukken waarbij de kamera zijn instellingen regelt en dan doordrukken.

De situatie in Hilversum ken ik niet, ben zelfs nog nooit in H. geweest!!

Gegroet Cor Seinstra.
afd. P.R. van Graftombe.

6

Re: Compliment en vraag

Ik hoop dat iemand mij aan de excel bestanden van Zuiderhof en St.Barbara kan helpen zodat er geen dubbele info komt?
De begraafplaats aan de Berensteinerweg wil ik het aankomend weekend mee gaan beginnen, als dit ok is? Tevens zal ik kijken of er nog leesbare graven zijn op de begraafplaats "Gedenk te sterven" of is hier al iemand geweest? Tot zover Hilversum.

Tevens wil ik mij nog aanbieden voor de
Wijdemeren: de RK begraafplaats in Kortenhoef
Muiden: de Joodse begraafplaats Muiderberg
Hilversum: de Joodse Begraafplaats
Loenen ad Vecht: Alg. Begraafplaats
Naarden: Begraafplaats Oud Valkeveen
Blaricum: Alg. Begraafplaats
Laren NH: Alg. Begraafplaats

Wellicht kan de beheerder mij even laten weten hoe hij het liefst alles aangeleverd wil hebben? In delen of als geheel?

Marion

Re: Compliment en vraag

Hallo Marion

Heb je al even een mail gestuurd.

Vrg, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.