1

Onderwerp: fotograferen voor Graftombe en of iedere begraafplaats een kb/beh.heef

Heer Cor,
Nog dank voor de toezending via e-mail van 4 files. Ik heb de inhoud bestudeerd en u zult mij niet euvel duiden dat ik als "leek" een en ander nog niet begrijp(ligt aan mijn leeftijd denk ik).
Naar aanleiding hiervan mijn vragen:
a) enkele punten betreffende het fotograferen voor Graftombe: daarin staat: o.a. "overleg met de k/b beheerder wordt aanbevolen"
Mijn vraag: "is in elke plaats van een kerkhof ook een beheerder?  Om deze te vinden, bij wie moet je dan zijn?(Gemeente?)
b) "het op de foto zetten van een nieuwe begraafplaats of een update van nieuwe begraafplaatsen"
Mijn vraag: betekent dat dat al lang bestaande begraafplaatsen/kerkhoven niet kunnen worden aangevuld met gegevens over personen die al lang begraven zijn?
Graag uw antwoord op deze vragen van mij en afhankelijk van uw antwoord, volgen er van mijn kant misschien nog enige vragen.
Uw antwoord zie ik graag tegemoet.
Met een vriendelijke groet van:
Gerrit Postma, Grijpskerk

2

Re: fotograferen voor Graftombe en of iedere begraafplaats een kb/beh.heef

Hallo g.postma17

Antwoord a vind ik persoonlijk onzin.
Doe ik niet.

Antwoord b:
Je hoeft alleen de nieuwere graven graven te fotograferen.
Als de nieuwste update is van bijvoorbeeld januari 2015, dan fotografeer ik vanaf januari 2014.
Dit omdat niet iedereen even vlot is met het stellen vaan een graftombeornament.
Degenen die intussen er al staan gooi ik weer weg in mijn bestand, voordat ik het upload. 

Gerrit succes,

Groeten Cor