1

Onderwerp: Foto's selecteren vanaf bepaalde update datum

Allereerst complimenten voor deze site.

Mijn vraag is de volgende:
1. Is het ook mogelijk om de datum van plaatsing op de site bij de foto info erbij te zetten ??
En als dat kan heb ik nog een 2e vraag:
2. het zou dan nog mooier zijn als je dan ook in het zoekscherm zou kunnen zoeken op foto's geplaatst na een bep. datum.

Waarom ik dit vraag:
Ik ga ervan uit dat een begraafplaats niet in één keer in zijn geheel op de site wordt gezet.
Zie tenminste plaatsen voorbij komen die zijn ge-update.
Om het de gebruiker gemakkelijker te maken zou het dus handig zijn als hij/zij op het volgende kan selecteren:
laat me alle nieuwe zien voor een bep. familienaam die na bijv. 15-juli-2010 (was bijv. zijn/haar laatste bezoek aan site) zijn geplaatst.
ipv. dat hij/zij, zoals het nu is, alle foto's weer bij langs moet om te zien of het er één is die hij/zij nog niet heeft.

Groeten, Henk

2

Re: Foto's selecteren vanaf bepaalde update datum

Hallo Henk,

Wat website-technisch aangaat laat ik het aan Steffan over.

Vooral de kleinere begr.pl. (tot ong. 500 stenen) worden vaak wel in 1 keer
op de site geplaatst.
Zelf laat ik alle, door mij opgenomen begr.pl., in 1 keer plaatsen.
Mijn grootste was bijna 6000 namen.
Updates kunnen zijn dat van een begr.pl. welke bijv. in 2004 op de
foto gezet is, nu in 2010 iemand er bij langs gaat om alle later
overleden personen toe te voegen.
Maar er zijn inderdaad ook personen die de gegevens in meerdere keren leveren.

Met groeten,
Cor

Re: Foto's selecteren vanaf bepaalde update datum

Hallo Henk

Je kunt tijdens het zoeken jaartallen ingeven.
De site is gestart in 2004.
Dan kun je gaan zoeken tussen 2004 en 2010
Je kunt dan in ieder geval zoeken op een bepaalde naam.

Vriendelijke groet, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

Re: Foto's selecteren vanaf bepaalde update datum

Willem,

denk dat je me niet helemaal begrijpt.

Ik kan geboorte of overlijdens jaar invullen als ik op http://www.graftombe.nl/names/search zit.
En zo dus zien wie er de laatste jaren zijn overleden.
Dat werkt goed en zou voldoende zijn als ALLE begraafplaatsen er volledig in zitten, maar was niet wat ik bedoelde.

Wat ik bedoel is dat er van een bep. begraafplaats een update komt omdat men die begraafplaats bijv. in verschillende stappen op de site zet.
Dan zou ik graag ook op update datum willen selecteren zodat ik voor een bep. familienaam kan zien welke foto's nieuw of ge-update sinds een bep. datum.
Dan hoeft men dus niet alle foto's weer bij langs, maar krijgt men een kleine selectie (wat weer minder verkeer op de server geeft).

Groeten, Henk

Re: Foto's selecteren vanaf bepaalde update datum

Hallo Henk

Het enige wat ik kan doen en ook mee bezig ben.
De laatste maand van begraven in de lijst te vermelden.
Zo vaak gebeurt het niet dat een begraafplaats in 2 keer word gedaan.
Zal in ieder geval  de maand en jaar vermelden van de update van dergelijke begraafplaatsen.

Groet, Willem

Wie werkt maakt fouten wie niet werkt ook zelfs ik.

6

Re: Foto's selecteren vanaf bepaalde update datum

In principe is dit mogelijk. Echter wordt er pas sinds een paar maand bijgehouden wanneer een naam is toegevoegd of bewerkt. Voor begraafplaatsen werd het altijd al bijgehouden, maar nu dus ook per naam. Zal kijken wat ik kan doen.

(Dit is ingebouwd omdat de namenmonitor dit nodig heeft. De bouw van dit gedeelte ligt momenteel stil, omdat er ook andere dingen gedaan moeten worden)