1

Onderwerp: Hendrikus Hubertus Cornelis van Koppen

Ik ben opzoek naar meer informatie over mijn afkomst. Ik ben begonnen bij mijn opa. Zijn naam is Hendrikus Hubertus Cornelis van Koppen. Hij is geboren op 28 januari 1912 te 's-Gravenzande. (Hendrikus zou ook met een 'c' kunnen zijn). Via GenLias kom ik niet heel ver. Het gemeentearchief van het Westland heeft geboorten tussen 1812-1902, huwelijken tussen 1812-1925 en overlijden tussen 1812-1950. Hier valt hij dus buiten. Hij is geboren na 1902, getrouwd na 1925 en pas overleden na 1950.

Ik kan alleen maar gissen naar de vader van mijn opa die wel in dit archief zou kunnen voorkomen (bijv. Cornelis van Koppen die getrouwd is in 1909 in Wateringen) maar zijn kind (mijn opa) zal ik hier niet in vinden en dus kan ik nergens zeker van zijn.

Iemand nog een aanknopingspuntje of een tip waar ik kan zoeken?

2

Re: Hendrikus Hubertus Cornelis van Koppen

In het huwelijksboekje van je ouders worden de exacte namen van je grootouders vermeld.

Je kunt proberen een persoonskaart van je grootvader aan te vragen via CBG   zie
http://194.171.109.12/page/150

In het gemeentearchief van het Westland kun je ook nog de Gezinskaart van Koppen  inzien , hierop staan diverse gegevens vermeld.

E.l.Smit

3

Re: Hendrikus Hubertus Cornelis van Koppen

Beste iedereen,
Ik ben het gemeentearchief ingedoken en heb daar erg veel informatie kunnen vinden. Ik loop nu vast rond 1797. Dat is het geboortejaar van een kind van mijn voorouders. Van die generatie daarvoor kom ik helemaal niks meer tegen. Dus ik ben al heel ver gekomen. Nu wordt het tijd voor het echte speurwerk.
Alvast dank voor het lezen van mijn berichtje!