1

Onderwerp: Jan de Vries - gehuwd Grietje Doornbos (te Groningen 23 Feb 1862)

Jan de Vries was spoedig na de geboorte van zijn dochter Antje de Vries weduwnaar geworden. Is op 14 april 1867 hertrouwd met Zwaantje de Jonge (weduwe van Albert Beekhuis). Jan de vries leefde van 3 maart 1833 tot 18 april 1885. Ik wil graag weten wanneer Grietje Doornbos gestorven is.  Zij is geboren 4 januari 1836 te Appingedam. De geboortedatum van Antje de Vries (dochter van Jan de Vries en Grietje Doornbos) moet waarschijnlijk liggen tussen 1862 - 1867 te Groningen. Haar sterfdatum was 6 maart 1939 (Utrecht).

Mijn vragen:
. Wat is de geboortedatum van Antje de Vries?
. Wat is de sterfdatum van Grietje Doorbos?
. Had Antje de Vries bloedverwanten uit het huwelijk Jan de VRies - Grietje Doornbos?
. Had zij halfbroers - en zusters uit het huwelijk van Jan de Vries - Zwaantje Doornbos?
. Had Zwaantje de Jonge kinderen uit haar huwelijk met Albert Beekhuis?
. Had Jan de Vries broers en zussen?

Wie kan mij hints geven om deze gegevens na te trekken. De mij bekende gegevens komen uit het bevolkingsregister in Utrecht. waar zou ik bijvoorbeeld verder kunnen zoeken?

2

Re: Jan de Vries - gehuwd Grietje Doornbos (te Groningen 23 Feb 1862)

Heel hartelijk bedankt door deze prachtige aanvullingen. Het raadsel van het tweede huwelijk is nu waarschijnlijk opgelost. aan de data te zien moet Grietje Doornbos in het kraambed van Jacob de Vries gestorven zijn. Ik ging er eigenlijk van uit dat zij gestorven was in het kraambed van Jantje de Vries. Jantje is de grootmoeder van mijn moeder (Jantje Bosman). Door deze aanvullingen zijn verschillende terugkerende namen in mijn moeders familie nu te begrijpen.

Laatste vraag aan u: u bent zeer snel aan deze antwoorden gekomen. bent u familie van de tak "de Vries"uit Groningen? Zo ja, dan welkom in de familie. Zo nee, heel hartelijk bedankt voor uw waardevolle aanwijzingen.
Vriendelijke groet