1

Onderwerp: Jan van der Gugten, bij de kerk in Vleuten

De kerk van Vleuten is wel geïndexeerd, maar Jan van der Gugten staat er niet bij. Zijn die 39 namen bij de Torenpleinkerk? Is het een andere begraafplaats, is hij er niet meer of heeft de persoon die de foto's maakte hem niet gefotografeerd?

2

Re: Jan van der Gugten, bij de kerk in Vleuten

Ik heb te weinig informatie gegeven... Excuses daarvoor. Het gaat om Jan van der Gugten, geboren op 29-5-1872 in Katwijk en overleden op 31-12-1927 in Utrecht, hij woonde in Vleuten. Jan (1905-2002) is zijn zoon. Een nicht zei dat hij bij de kerk van Vleuten vlak bij het hek is begraven. Er zijn twee kerken, ik ga er vanuit dat ze NH waren. Na wat speurwerk heb ik ontdekt dat de Torenpleinkerk een begraafplaats heeft, waarschijnlijk is dat dus die kerk.

3 Laatst bewerkt door thijsgu (13-08-14 14:44:26)

Re: Jan van der Gugten, bij de kerk in Vleuten

Hoi Jans,

Het graf zou inderdaad geruimd kunnen zijn, maar een begraafplaats rond de kerk zullen ze niet snel ruimen, want daar wordt niemand meer bij begraven. Sinds 1953 is er niemand meer bij begraven, sinds 1958 is het gesloten. Hier een stukje over de begraafplaats: PDF over de begraafplaatsIk heb nog niet zelf gekeken, maar ben het wel van plan. Omdat de kerk van Vleuten hier geïndexeerd is en ik hem niet kon vinden vond ik dat een beetje vreemd.

4 Laatst bewerkt door thijsgu (13-08-14 14:44:45)

Re: Jan van der Gugten, bij de kerk in Vleuten

Hoi Jans,

Als ik langsga, het is niet naast de deur, ga ik kijken, waarschijnlijk is het niet geruimd. Misschien kan ik ook al de foto's van de kerk van Vleuten opvragen. Is "Vleuten kerk nh (Utr)" dezelfde als de Torenpleinkerk of is het een andere kerk?

5 Laatst bewerkt door thijsgu (13-08-14 14:44:37)

Re: Jan van der Gugten, bij de kerk in Vleuten

Hoi Jans,

Ik ga wel een keer kijken en bedankt voor de hulp.