1

Onderwerp: Ruiming begraafplaats

Bij onze zoektocht naar familie zijn wij twee begraafplaatsen tegen gekomen welke  ongeveer voor de helft geruimd zullen gaan worden in het najaar van 2008 dit is in Beusichem en Zoelmond in de Betuwe Gem. Buren
Door tijd gebrek en de afstand is het voor ons onmogelijk, deze begraafplaatsen geheel te fotograferen en te indexeren. Misschien is er een vrijwilliger dit zou kunnen doen. Er gaat anders een groot deel van oude gegevens verloren, welke niet meer terug zullen komen


Mvrg
F.J.visser

2

Re: Ruiming begraafplaats

Geachte heer/mevrouw Visser (en de beheerder Willem natuurlijk),

Beusichem en Zoelmond is hier bijna schuin tegenover het Lek. Kwestie van ruim een kwartiertje a een half uurtje fietsen en met de pont overheen. In principe zou ik deze dus even snel kunnen doen. Alleen..... op dit moment ben ik nog even bezig de begraafplaatsen van Linschoten en Montfoort te fotograferen en te indexeren. Ik zit er nu pas middenin, dus het zou voor mij fijn zijn deze eerst even af te maken. Wanneer deze af zijn kan ik pas de begraafplaatsen van Beusichem en Zoelmond gaan doen. De verwachting is dat ik hier in september mee kan starten. Als er iemand geroepen voelt dit veel eerder te doen, is dat wat mij betreft helemaal prima! Dan hoor/merk ik het eventueel wel.

Groetjes, Menno.

Fouten maken is menselijk en goed ook!

3

Re: Ruiming begraafplaats

Hallo Menno,

in jouw plaats zou ik eerst de foto's van Linschoten en Montfoort maken.
Daarna de foto's van Beusichem en Zoelmond en dan eerst Linschoten en Montfoort indexeren.
Dan is het toch herfst met misschien herfstige omstandigheden buitenshuis.

Ik weet het dat zit je half in 4 begraafplaatsen.
Naar mijn eigen idee is dat meer een psychologische dan een praktische hobbel.
Ik wil jou beslist niet sturen, niet als P.R. man en niet als persoonlijk persoon.
Denk er toch eens over na, mocht er zich geen ander melden.
Dit speelt nu middenin de vakantietijd, een wat ongelukkig moment.

Bekijk het nog maar eens rustig.

In ieder geval succes met de bezigheden.

Gegroet, Cor Seinstra.

P.S.
Zelf heb ik de afgelopen jaren in de zomer de foto's verzameld en bij slecht weer
begonnen te typen.

4

Re: Ruiming begraafplaats

Cor,

Sorry, ik begin na het lezen van jouw bericht hierboven, hoe goed bedoeld dat ook is, ongemakkelijk te voelen.

Zoals eerder gezegd ben ik op dit moment bezig met het fotograferen EN het indexeren van de begraafplaatsen in Linschoten (bijna klaar) en Montfoort (moet nog). Omdat ik zeker niet van half werk hou, leek het me alleen even verstandiger deze af te maken voordat ik mijn pad weer vervolg....

Natuurlijk heb ik die van Beusichem en Zoelmond nog wel ergens in mijn achterhoofd zitten. Mocht er zich geen gegadigden hiervoor gemeld hebben, dan wil ik me best hiervoor opofferen. Toch heb ik het liever dat een ander deze gaat doen, vandaar mijn vraag cq. verzoek. Dit staat nog maar één dag op het forum, misschien komt die gegadigde nog wel bovendrijven de komende paar dagen/weken. Meteen concluscies trekken de dag erna lijkt mij dan ook overbodig.

Maar goed, nu ga ik weer even verder met het indexeren, het regent hier al behoorlijk de hele ochtend.

Groetjes,
Menno.

Fouten maken is menselijk en goed ook!

5

Re: Ruiming begraafplaats

Menno,

dat ongemakkelijk voelen was/is niet mijn bedoeling.
Inderdaad, er kan zich nog best iemand melden.

Voorlopig maar even thuis zitten.
10 minuten terug plensde het even heel hard, 5 min. later de zon er fel door,
en nu weer grijs in Leeuwarden.

Prettig weekend, Cor.

6

Re: Ruiming begraafplaats

Cor,

Het is al goed.
Laten we maar hopen dat er hiervoor tzt. iemand meldt.

Jij ook een prettig weekend.

Menno.

Fouten maken is menselijk en goed ook!

7

Re: Ruiming begraafplaats

Als iemand anders de foto's maakt (voor mij is het wel erg ver weg) dan wil ik de index wel maken. Dus nu zoeken we alleen nog een fotograaf. Wie o wie?

8

Re: Ruiming begraafplaats

Is er echt niemand aanwezig die deze opdracht (het fotograferen van de begraafplaatsen in Beusichem en Zoelmond) op zich wil nemen??

Fouten maken is menselijk en goed ook!

9 Laatst bewerkt door abrah091 (11-03-09 22:40:34)

Re: Ruiming begraafplaats

Ik ben een half jaar terug in Buren geweest om de graven van mijn overgrootouders op te zoek. Ze waren er nog. Ook deze begraafplaats gaat geruimd worden. Zijn er foto's van de grafstenen begraafplaats Buren? Zo ja, waar kan ik die bemachtigen?