1

Onderwerp: gezocht Harps

Ik ben op zoek voor mijn stamboom naar Berendina Catharina Harps met de ouders Wilhelm Harps en Wilhelmina Johanna Bouwman. Berendina Catharina Harps is geboren op 15-02-1903. Ze zou getrouwd kunnen zijn met J.S.G. de Wilde???????

En Catharina Bernarda Harps met de ouders Antonie Harps en Antje Besselink. Catharina Bernarda is geboren op 21-4-1912 en getrouwd met Karst van Wijk.

Ook zou ik het heel fijn vinden als iemand iets over mijn stamvader Jan Simon Harps heeft. Twee kinderen heeft hij laten dopen in Leeuwarden in 1767 en 1770, daarna zijn ze in Zutphen gaan wonen.....ik zit vast met zoeken.

Groetjes
Yolande Harps

2

Re: gezocht Harps

Heb je de evt. gezinskaarten van Harps, van Wijk en de Wilde al ingezien, in de desbetrffende gemeenten. (Zutphen?)
Hierin staat info uit de periode ca 1920- ca1940.
Groet E.Smit

3

Re: gezocht Harps

Dank je voor de tip, maar die heb ik al gezien alleen kan ik daar op dit moment nog niet zoveel mee.
Gr. Yolande

4

Re: gezocht Harps

Hallo Yolande,
Jan simon gebruikte niet alleen de naam Harp(s),maar ook harms, herp(s).Hij was X willemina Esseling/hesseling/hesselink.Voor zover ik weet hadden ze 8 kinderen,waaronder mijn voor-ouder Catharina harp *16-11-1779 te zutphen.zij kreeg 2 onechtelijke dochters voordat ze op19-2-1809 X andries kressel (geen kinderen bekend) de oudste dochter cornelia *14-1-1802 stierf op 1-4-1803. de 2e dochter arnoldina  trouwde 2 keer, allebeide keren met een voorvader van mij.de 1e keer met (Jo)Hannes (driessen) van Kampen/Campen op 29-2-1828. de 2e keer met eijmbert aartsen oudbier op 20-10-1848. Mocht je verder nog interesse hebben in deze lijn ,laathet mij dan even weten.

Groetjes Adry

5

Re: gezocht Harps

Hoi Adry,

Bij toeval kom ik nu jouw bericht tegen. Wel jammer dat ik het niet eerder heb gezien.
Ik heb wel interesse in die lijn.
Volgens mij het ik ook al het een en ander in mijn stamboom staan.
Groetjes Yolande

Re: gezocht Harps

Catarina bernarda is idd getrouwd geweest met karst van wijk..

Dat waren namelijk mijn grootouders

Met vriendelijke groet
Remco