1

Onderwerp: Kornelis Hoekzema

Hallo,

Voor een opdracht van mijn studie doe ik archiefonderzoek naar Kornelis Hoekzema. Weet iemand wat van deze persoon af?

Groet,

Y. Abrahams

2

Re: Kornelis Hoekzema

Kijk eens op genlias, daar zijn aantal aktes betreffende Kornelis Hoekzema

3

Re: Kornelis Hoekzema

Hallo,

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb de bevolkingregisters en overlijdingsakte ingezien. Ik moet deze persoon in verband brengen met verzuiling in Nederland en wat hij daar wellicht aan heeft bijgedragen. Daarom zou ik graag wat meer willen weten over zijn werk als architect. Mijn ene aanknopingspunt tot nu toe is dat hij het voormalige Tehuis aan de Lutkenieuwstraat heeft ontworpen.
Ik hoop dat jullie mij nog verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Y. Abrahams

4

Re: Kornelis Hoekzema

Tehuis aan de Lutkenieuwstraat GRONINGEN ????
Probeer eens kontakt te krijgen met Beno Hofman van OOGTV in Groningen. Hij is de man hier in Groningen die elke week een tvprogramma heeft over de geschiedenis van deze stad. Misschien heeft hij in het verleden al eens iets uitgezocht hierover, want zijn programma's gaan vaak over schilders en architecten uit deze stad. Heb hem ook eens kunnen helpen voor een boek over de geschiedenis van de woonwijk Oosterparkers.

Groeten Jan

5

Re: Kornelis Hoekzema

Ja, in Groningen, per ongeluk vergeten, excuses. In ieder geval heel erg bedankt voor de tip over Beno Hofman. Ik zal kijken of ik in contact met hem kan komen en ik hoop dat dit mij verder helpt.

Heel erg bedankt,

Groeten Y. Abrahams

6

Re: Kornelis Hoekzema

Smaharba schreef:

Ja, in Groningen, per ongeluk vergeten, excuses. In ieder geval heel erg bedankt voor de tip over Beno Hofman. Ik zal kijken of ik in contact met hem kan komen en ik hoop dat dit mij verder helpt.

Heel erg bedankt,

Groeten Y. Abrahams

Smaharba,

Probeer maar eens op deze manier, veel succes ermee.
http://www.inboekvorm.nl/benohofman/

M.vr.gr.
Jan

Gisteren was vroeger, morgen is toekomst.