1

Onderwerp: respectloos

L.S.

Ik heb net uw website bekeken en ik zag de naam vermeld van mijn moeder en mijn oma.

Wij hebben hier als familie GEEN toestemming voor gegeven, we vinden het smakeloos dat op deze manier de namen en gegevens van onze familie op het internet worden gezet. Totaal respectloos en volgens mij heeft u geen idee van het leed wat hierdoor wordt veroorzaakt......

Wij bezinnen ons op juridische stappen, u hoort nog van ons.

Helen Couwenberg

2

Re: respectloos

Goedendag mevr. Couwenberg,

Wat Graftombe doet is wettelijk toegestaan.

Op de openingssite kunt u lezen:
Inmiddels is er een uitsluitsel van het CBP (college bescherming persoonsgegevens) en een uitspraak van mr W.G.H.M. van der Putten verbonden als jurist aan o.a. uitvaart.nl.

Het fotograferen van grafmonumenten op openbare begraafplaatsen en het beschrijven en publiceren van dit materiaal is in alle gevallen toegestaan zonder toestemming. Er kan juridisch geen bezwaar gemaakt worden tegen publicatie behalve als de publicatie een commercieel doel heeft.

3

Re: respectloos

P.S.

Als u nu normaal gevraagd had om uw familieleden de verwijderen
dan zou dit z.s.m. worden gedaan.
Dit omdat Graftombe juist wel respekt voor de gevoelens
van nabestaanden heeft.
Daar zijn helemaal geen dreigementen voor nodig.

Cor,
Moderator.

4

Re: respectloos

Goedendag,

Uit uw koude reactie blijkt dat u totaal geen inlevingsvermogen heeft, u begint meteen met uitspraken van dhr. van der Putten te schermen. In plaats daarvan had u ook uw excuses kunnen aanbieden, dat was meer op zijn plaats geweest.....

Mijn moeder is in 1998 overleden, u heeft geen oude grafzerk gefotografeerd: u had dus kunnen verwachten dat de nabestaanden nog in leven zijn waaraan u toestemming moet vragen. Als u zo nodig een bestand wil opbouwen, doet u dat dan op een nette en respectvolle manier, waarbij de nabestaanden kunnen kiezen of de gegevens van hun overleden familieleden op het internet worden gezet. 

Helen Couwenberg

5

Re: respectloos

Mijn laatste reaktie hierop:

U dreigt met juridische stappen, daar loop ik
uiteraard niet warm voor.

Excuses ???
Iedereen die op de betreffende begraafplaats loopt kan de
stenen zien en fotograferen en in zijn/haar bestand zetten,
met of zonder publikatie op internet, buiten Graftombe.

En leest u alle reakties eens door in het item: Smakeloos

1 negatieve en meer dan 20 positieve reakties.
Graftombe krijgt ook fotos van familie van net begravenen
waar een nieuwe steen is geplaatst.

Hier laat ik het bij.

Cor

6

Re: respectloos

Uw reactie vind ik erg ongenuanceerd en simpel beredeneerd: dat er bij het item 'smakeloos' veel positieve reacties staan is geen reden om zo laatdunkend te reageren de kritische reacties. Dat bepaalde mensen zelf een foto opsturen van de grafzerk van hun familie, dat is ook een manier om er mee om te gaan en daar heb ik ook respect voor. Echter, niet elk mens denkt en doet hetzelfde...... Jammer dat u u hier zo makkelijk over denkt en dat u op deze manier reageert op een onderwerp dat zo gevoelig ligt voor veel mensen.  Ik zal vandaag gegevens van mijn overleden familieleden sturen, ik verwacht dat ze zo snel mogelijk van deze site worden vewijderd.

Hlelen Couwenberg

Re: respectloos

Ik ben voor de eerste keer op dit forum en weet niet goed hoe alles werkt...
Ik ben benieuwd naar de herkomst van mijn moeder en dit is de enige site/forum waar haar naan word vernoemd.
Misschien ben ik helemaal verkeerd, maar misschien kan iemand mij ook verder helpen.

8

Re: respectloos

Hallo,

Welkom op Graftombe.
In het kort:
Vrijwilligers maken foto's van grafstenen en gaan
thuis de gegevens van de stenen in een bestand typen,
en sturen het naar de beheerder.
Die plaatst het bestand op de server, foto's heeft hij thuis.
Via zoeken kan je achter een naam komen.
Maar als je naam en begraafplaats weet kan je direkt
daar naar toe gaan via de 5 punten genoemd op de
openingspagina.
Eventueel kan je de foto aanvragen, komt als Email bijlage
naar je toe. max 1x/dag en max. 10 foto's/dag
Denk om een juist Emailadres en eerst aanmelden.

Probeer maar even, aanmelden is hier zonder
vervelende gevolgen.
Nog vragen ??  dan hier stellen.

Succes,
Cor

9

Re: respectloos

Complimenten voor de vrijwilligers achter deze site. Kreeg snel en adeqaat antwoord op mijn mail aan de heer Hovinga. Ben nu in afwachting van de foto van het graf  van een van mijn directe voorouders (*1854). Heb er begrip voor dat het confronterend is met de grafsteen van een recent overleden familielid geconfronteerd te worden, maar de makers 'respectloosheid' verwijten is onnodig en ongefundeerd.

In het geval van mijn familie blijft het verleden dankzij deze website springlevend...

10

Re: respectloos

Wilt u de gegevens en de foto van mijn vader en moeder van uw site afhalen! Het gaat om Roelof Ennik en Jacobje Zandbergen. Zij zijn begraven in Steenwijkerwold.

Vriendelijk dank,


Mevrouw J. van der Laan-Ennik

11

Re: respectloos

Mevrouw Ennik,

Op uw verzoek heb ik de gegevens verwijderd.

groet,
Cor

12

Re: respectloos

WIE kan mij helpen aan een overlijdings advertentie van mijn moeder Ellie Niezen overleden op 29-07-1984
geboren 10-11-1939. Zij was getrouwd met J pathuis

13 Laatst bewerkt door Maikel Galama (12-11-11 21:46:57)

Re: respectloos

Hoi Pathuis,

bij het CBG is hij verkrijgbaar, zie:

http://194.171.109.12/page/156

o.a. Pathuis blad 7 van 1970-2000

Groetjes, Maikel

14

Re: respectloos

Goeden   middag    beste    mensen     

Heb   de  comunucatie    tussen bepaalden personen    gelezen   

vind   dit   niet   erg  netjes  jammer    ik  zie geen   kwaad  hierin   betreft  het  maken  van   graffoto,s    op genalog gebied 

iedreen   mag  dat  doen  foto,s  maken   het is  verdrietig  als een familielid   is  overleden   maar  ik zeg   op   mijn  beurt    als er een naam    bij staat  van het graf    dan  is het alleen   maar  ook   een  ander   gedachten   positief  bekijken    B.V.   ja ik  vraag  foto   aan  van het   graf   ik  zou  dat wel  in  m,n bezit    willen hebben   als  dat is gebeurd   dan   kun je  altijd   vragen  stellen    waarom  doet  u dat   maar     wild  u  mijn  naam   uit het bestand halen    nu  en u  krijgt   toch  die foto   en   wordt   uit  het bestand gehaald   dat   is   toch   positief  niemand   wil   op deze  site
en  als   stamboom onderzoeker    zeg ik   we leven  al in  een groten boze  wereld   waarom  hier    op  z,n  site     over  overleden mensen   en  dat is echt   de bedoeling    niet   van  deze  site    ik  zelf  vind het  byzonder  dat   ik  ook   nog  ouden   graven  zijn   van  mijn  familie  of van  aan verwanten   dit    hoort in deze    tijd    mvrg  senna .

Re: respectloos

Vandaag ben ik jarig, pijnlijk want vandaag ben ik net zo oud geworden als dat mijn moeder was toen ze stierf. Nog pijnlijker is het ontdekken dat ze op een site staat en dat iedereen maar een foto van haar graf kan opvragen. Ik heb een mail gestuurd waarin ik heb verzocht alles te verwijderen, als antwoord krijg ik dat dit niet gedaan wordt? Dit is mijn mama en geen publiekelijk bezit! Moet ik ga na haar tragische dood ook nog gaan beschermen ? Willem heb jij meer rechten dan ik? Ik wil dat jullie alles verwijderen, waar zijn jullie mee bezig als iemand vraagt het weg te halen dit niet te doen! Nogmaals dit is mijn mama en niet die van jullie ! Ik wil dat alle info over haar verwijderd wordt!,,,

16

Re: respectloos

Complimenten voor deze website. Een mooi initiatief. Dank aan alle vrijwilligers die het mogelijk maken om virtueel de graven van familieleden te bezoeken. Het is ook een hele fijne hulp bij het maken van mijn stamboom.
Dank!