1 Laatst bewerkt door Kanarie1957 (23-07-16 15:54:06)

Onderwerp: grafsteen

Hallo Cor,

Ik ben als vrijwilliger vaak te vinden op de begraafplaats aan de Hofstraat in Winschoten.
Vanmorgen bij werkzaamheden kwam ik een grafsteen tegen die tegen een ander graf aan lag.
deze steen was niet ingegraven en doordat hij op zijn zij lag hebben we gekeken van wie deze steen was.
Op de steen stond Harmanna Brakke, geboren te Delfzijl op 5 april 1850 en overleden te Winschoten op 27 juli 1925.
Bij het zoeken op internet kwam ik een geboorte akte van Harmanna Brakke tegen, met als ouders Hindrik Brakke en Martje Dam.
Nu schetst mijn verbazing dat de datum van geboorte ineens op 5 april 1860 staat.
Ik kan niet vinden in de lijst die we van de gemeente hebben gekregen.
Ook op graftombe kan ik  haar niet  vinden in de periode 1950
Heb jij misschien een idee hoe dit kan.
We willen haar graag weer een plekje op de begraafplaats geven alleen weten we niet waar de grafsteen heeft gestaan.
Hoop dat je mij kunt helpen.

met vriendelijke groet

Harry Klein

2

Re: grafsteen

Hallo Harry,

Zoeken brengt mij ook niet verder.
Niet via graftombe, online-b.p. en de NDC krant.
Ook de ouders vind ik niet in de database.
Het enigste zoekpad is via de administratie en/of beheerder.
Zij houden ook de rijen en nummers bij waar een graf komt.

Succes met zoeken verder,

Gegroet,
Cor

3 Laatst bewerkt door sellh (09-05-23 18:55:16)

Re: grafsteen

Harry,

De juiste gegevens van Harmanna Brakke:

Harmanna Brakke, geb. Delfzijl 5 april 1860, overl. Winschoten 27 juli 1925, dr. van Hindrik Brakke en Martje Dam.

Als op de grafsteen 5 april 1850 staat, dan is dat dus onjuist.
Zij heeft waarschijnlijk niet lang in Winschoten gewoond, want in het adresboek 1922 en belastingcohier van 1922-1923 komt ze niet voor. Alleen haar geboorte- en overlijdensakte heb ik kunnen vinden.

Op mijn webpagina van Winschoten staat een uitgebreider overzicht van de Hofstraat dan hier op Graftombe. De afbeeldingen die ik bij de start van Graftombe al bezat en al op mijn webpagina beschikbaar stelde, heb ik destijds aangeleverd aan een kennis die ze voor Graftombe heeft bewerkt. Die kennis is er later niet mee doorgegaan, terwijl ik in de loop van de latere jaren nog regelmatig nieuwe foto's heb toegevoegd. Het goede werk van de vrijwilligers en Stichting Oud Winschoten van de laatste jaren heeft weer veel nieuwe foto's opgeleverd.

De grafsteen van Harmanna Brakke ben ik niet eerder tegengekomen. Ik hou me aanbevolen voor een foto zodat ik deze in mijn overzicht kan toevoegen.

Zie: https://genealogiegroningen.nl/winschot … -hofstraat

Harm Selling