1

Onderwerp: Stamboom:Bröseken/Brüseken/Bruseken/Bruseker/Bruschke/Brusche/Brusik

Er zijn 6 takken met verschillende beschrijven van achternamen,waarschijnlijk omdat ze fonnetische zijn ingeschreven
De origin van deze stamboom begint in 1575 met Hermann Bruseker /Bröseken van Gestellen en  vandaar naar Paderborn waar zij eenigste bekende zoon Jobstlein Bruseken (Brüseken) is geboren hij was bekend als de mesmaker.
In 1769 de eerste Bruseken dat naar Nederland kwam was Joannes Bruseken hij liet al zijn kinderen dopen onder de naam Brusik , na Joannes kwam de jongste zoon van zijn  broer Joannes Meinolphus,  Joan Bernard kwam  naar Nederland,weet niet precies waneer maar het was  voor 1807 want hij trouwde in dat jaar in Amsterdam met Anna Maria Theresa Budde,zijn tak nam de naam Bruseker aan. En dan daar was Joannes Henrius Brusche,zoon van Stephanus Bruschke,zoon van Joes Henricus Bruseken, deze Joes Henricus is een oom van de boven genaamde Joannes Bruseken en met Joannes Henrius Brusche de naam word 5 keer vernadered bij de geboorte van zijn kinderen.
en hierbij laat ik het
Als iemand ook onderzoek in deze stamboom dan kan u mij altijd een bericht stuuren

mijn gegevens staan op:

http://gw0.geneanet.org/index.php3?b=dutchess1948

Yvonna Both Brusik
Canada